Geoblog.pl    puolalaiset    Podróże    New Zealand    Keppler track

Keppler track

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Kepler Mountains

Keppler Track ma dlugosc ponad 60 km i trzeba wczesniej rezerwowac miejsca do spania. Po drpdze sa trzy schroniska. My zaczelismy nasza wedrowke w piatek. Pierwszy odcinek Lake Te Anau-Luxmor Hut ma 13.8 km i ciagnie sie przez piekny las w gore do luxmore hut. Tu mielismy nasz pierwszy nocleg. W schroniskach jest woda do picia gaz i materac reszte trzeba przyniesc ze soba. Luxmore Hut jest na wysokosci ok 1100 km. Obok Luxmore hut znajduje sie jaskinia. W sobote o 7 rano pobudka i okolo 9 wyruszylismy na nastepny odcinek. Luxmore Hut do Iris Burn Hut odcinek ma 14.6 km. Po drodze wspinalismy sie na Mt Luxmore a pozniej przez Forrest Burn i Hanging Valley dotarlismy do Iris Burn Hut. Tutaj po wybraniu miejsca do spanie poszlismy wziasc kapiel pod wodospadami Burn...Wotospad fajny ale woda mrozila...jednak potrzeba kapieli byla silniejsza:) Pod Iris Burn mozna uslyszec Kiwi...i mozna tez zobaczyc w nocy...ale to trzeba miec szczescie...nam sie nie udalo zobaczyc...Kiwi panicznie boja sie swiatla. Najlepiej miec czerwone bo tego nie moga zobaczyc...my nie wiedzielismy:) Z Iris burn do ostatniego schroniska jest 16.2 km....wyruszlismy o 8.30 i dotarlismy tam po 3 h i 50 minutach:) Podjelismy decyzje ze nie ma sensu zostawac na noc...po przejsciu kolejnych 6 km moglismy wziasc autobus ktry podrzucil nas porsto do samochodu:) Tak wiec o 2 dotarlismy do Rainbow Reach i zdarzylismy na ostatni autobus o 3. Moglismy isc kolejne 10 km do samochodu....ale nie mielismy sily...Kepler Track zdecydowanie polecam...Nie wiem jak jest na Milford Sound( ktry byl juz dawno zarezerwowany) ale Kepler Track daje niesamowite przezycie, piekne widoki i przyrode:)